DSV Yatçılık Bozburun İmalat ve Yat Çekek, Bakım, Onarım ve Kışlama
Adres | : | YEŞİLOVA MH.237 SOK. DSV YATÇILIK TESHANESİ NO:22 48710 BOZBURUN BÜK MEVKİİ, MARMARİS/MUĞLA |
Tel | : | + 90 252 412 05 47/48 |
Web | : | www.dsvyatcilik.com |
E-posta | : | info@dsvyatcilik.com |
Marmaris Bozburun’da 12 yıldır aktif bir şekilde; yat imalatı, ithalatı, ihracatı ve yat çekek, onarım, bakım, kışlama faaliyetlerini gösteren dünyaca ünlü bir yatırım firmasıdır. İmalatını gerçekleştirip suya indirdiği ilk yelkenli lamineli ahşap süper yatla bir dünya rekoru kıran DSV Yatçılık, yapımı süren dev 300 milyon Euro bütçeli 141 metre uzunluğunda 4 direkli yine ahşap lamineli mega yat ile yeni bir dünya rekoru kırmaya hazırlanıyor.
Şirketin kuruluşundan beri DSV YACHTS, dünyada bilinen ve en son teknoloji olan lamine ahşabın bilimsel araştırması, analizi ve uygulaması için ciddi çaba harcamış ve sermaye yatırımını yapmıştır. Lamine ahşap; modern gemi yapımında rekabetçi ve başarılı bir ürün olarak, Dutch Technology Institute (Hollanda Teknoloji Enstitüsü), TNO (Hollanda), Delft University of Technology (Delft Teknoloji Üniversitesi) (Hollanda), Sicilya’daki Messina University (Messina Üniversitesi) (İtalya), University of Southampton (Southampton Üniversitesi) (Birleşik Krallık) gibi lider enstitülerde test edilmiştir.
DSV YACHTS en başından beri, projelerini dünyanın önde gelen mühendislik şirketleriyle iş birliği içerisinde yaratmakta ve sürdürmektedir. Deniz mimarisinden Dykstra Naval Architects (Hollanda) şirketi; stil, iç ve dış tasarımdan ise Ken Freivokh Design (Birleşik Krallık) şirketi sorumludur. Ortak gayretleri birleştirerek süper yat sınıfında, dünyada eşi benzeri bulunmayan yelkenli gemiler tasarlamaktayız.
Örneğin; 64.52 metrelik lamine ahşap gövdeli, üç direkli schoona Mikhail S. Vorontsov hakkında daha detaylı bilgi verelim. Bu yat inşa edilip Aralık 2013’te denize indirildi. Tüm özellikleriyle “süper yat” kavramını karşılayan yata Mayıs 2014’te, Amsterdam’da Dünya Süper Yat Ödülleri ehil jürisi Mikhail S. Vorontsov yatına büyük bir uluslararası tanınırlık vermiştir. Ek olarak Mikhail S. Vorontsov, “Gelenek Ruhu Ödülünün” kazananı olarak asıl Oscar ödülünü almıştır. Bu yat, yapımı esnasında Discovery Channel tarafından birçok kez filme alınmış ve tüm dünyaya yayınlanmıştır. Aynı zamanda “Süper Yatlar 2014” kitabı, aynı yıl yayınlanan sayısında farklı sınıflarda göze çarpan yatlarla beraber Mikhail S.Vorontsov’a da yer vermiştir.
Şu anda tersanemizde “Dream Symphony” isimli 141 metrelik, dört direkli bir yat inşa edilmektedir. Geminin gövdesi, türk ustalar tarafından benzersiz ahşap lamine teknolojisiyle yapılmaktadır. Bu yat; dünyanın (yapım aşamasında olan) en pahalı 20 yatının arasında 3. sırada yer almaktadır.
“Dream Symphony” yatının gövdesinin güç karakteristikleri metal gövdeli bir yattan daha aşağı değildir, hatta daha üstündür. Kaburganın gücü, gemi teknesinin IROKO ağacının lamine ahşabından yapılmış olup, yapısal elementleri özel bir yöntemle yapılan güç analizine dayalıdır. Tüm yapı buna dayanarak inşa edilmiştir. Hesaplama yöntemi, metal ve lamine ahşabın karşılaştırmalı karakteristikleri göz önüne alınarak bir deniz mühendisliği şirketi: Dykstra Naval Architects (Hollanda) ve SP-High Modulus (Birleşik Krallık) tarafından elde edilmiştir. Hesaplamalar; DELFT University of Technology (DELFT Teknoloji Üniversitesi) (Hollanda) ve the University of Messina (Messina Üniversitesi) (İtalya)’da bulunan özel laboratuvarlar tarafından onaylanmış ve bu testler esnasında gerçek lamine ahşap örnekleri kullanılmıştır.
Bu proje; Royal Institution of Naval Architects (Gemi İnşaat Mühendisleri Kraliyet Enstitüsü) (RINA), İtalya tarafından kabul edilmiş ve onaylanmıştır. Söz konusu Enstitü aynı zamanda yapı aşamasındaki yatlar için yapısal denetim, sertifikalandırma ve sınıflandırma da sağlamaktadır. Yapımın “kesinlik kazanmış” bütçesi 250-300 milyon Avro’dur ve bitiş tarihi 2022’dir.
Şu anda dünya standartlarında olan 7500 m2’lik bir kapalı alanına sahip, Avrupa’nın en büyük tersanelerinden biri olan DSV’de aynı anda 3 süper yat imalatına devam edilmektedir. Tersanemiz tamamen el işçiliğine dayalı şekilde dizayn edilmiştir. İşçilerimizin güvenli ve yüksek motivasyonlu olarak çalışabilmeleri için müzik yayını dahil her detayı tarafımızca titizlikle düşünülmüştür.
2011 yılından bu yana, resmi ihaleden kazanıp, üzerinde yatırımlarını bitirmek üzere olduğumuz arazilerimizde; tekne çekek, onarım, bakım ve kışlama faaliyetleri ile bu bölgedeki tek resmi çekek yeri olarak marin hizmetleri tarafımızca verilmektedir.
Avrupa ve dünya standartlarında büyük kapalı alanlı bir tersane ve geniş kapasiteli yat çekek, onarım ve bakım yeri tarafımızca halkımızın hizmetine sunulmuştur. En iyi kalitede hizmet verebilmek için şirketin faaliyete geçtiği ilk günden bu yana İSO-9001 Kalite ve Kontrol, Çevre Koruma ve Temizliği, İşçi Güvenliği sertifikaları sahibi olarak, OSGB ve Çevre Danışmanları, farklı proje mühendisleri, harita uzmanlarıyla beraber faaliyetlerimizi yürütmekteyiz. Bu bölgede ve çevresindeki tek atık kabul merkezi olup; İtalya’dan da dünyaca ünlü CIMOLAI firmasından sipariş ettiğimiz 450 + 50 tonluk lift siparişimizle gelişmeye, büyümeye ve bölgeye artı değer kazandırmaya devam ediyoruz.